2016. augusztus 2., kedd

Jennifer A. Nielsen: A hamis herceg

Egy ​merész terv borzalmas útra és az árulás szélére sodor egy árva fiút. 
Carthya királysága polgárháború szélén áll. Hogy egyesítse a széthúzó népet, Conner, egy nemesember a királyi udvarból, ravasz tervet eszel ki: kitanít egy árva fiút, hogyan adja ki magát a király rég elveszett fiának, és bábhercegként trónra ülteti. 
Négy árva verseng a szerepért, köztük a makacs Sage is. Sage tudja, hogy Conner szándékai nem éppen nemesek, de mivel saját élete is cérnaszálon függ, nem tehet sokat – el kell érnie, hogy Conner őt válassza, vagy nem kerül ki élve a kalandból. 
Ahogy Sage az omladozó árvaházból Conner bámulatos birtokára kerül, egyre több hazugságra és árulásra derül fény, míg végül az igazság is kiderül, ami Conner minden tervénél veszélyesebbnek bizonyulhat. 
Hihetetlen kaland tele veszéllyel, izgalommal és hazugsággal. Az utolsó oldalig fogva tartja az olvasót.



Idejét sem tudom már, mióta szemeztem ezzel a könyvvel. Miért nem olvastam el ezt előbb? Rég éreztem már olyat egy könyvnél, hogy ha akarnék, sem tudnék belekötni. Tulajdonképpen már azelőtt kedvenc lett, hogy befejeztem volna, Sage pedig szintén azonnal bekerült a "könyves álompasik" listámba. Kit érdekel, hogy csak 14-15 éves?!


"Csapdába estem. Nemigen volt választási lehetőségem: vagy herceggé válok, vagy megöl."


A történet egy árva fiú szemszögéből íródott, és egy kitalált világban játszódik. Úgy tűnik, csak egyféleképpen lehet megakadályozni a polgárháborút a királyságban. Az egyik nemes, Conner kitalál egy tervet, miszerint árva fiúk közül kiválasztja a legalkalmasabbat, aki majd a király rég elvesztett fiának adja ki magát. A választott személy megkapja a trónt, gazdagságban élhet élete végéig. Persze ez egy elég vonzó ajánlat az árváknak, csakhogy akik versenybe szállnak a koronáért, azoknak már nincs visszaút, mivel tudnak az árulásról: mindent vagy semmit alapon vagy győznek, vagy meghalnak.
A trilógia első kötetében erről a versenyről van szó. Négy árva fiú közül választja ki majd Conner a herceget: ők pedig Latamer, Tobias, Roden és a főszereplőnk, Sage.

Sage
Sage az első oldalaktól kezdve abszolút szimpatikus karakter, a végére pedig garantáltan az olvasó szívéhez nő. Az azonban már elsőre egyértelmű, hogy nem viselkedik túl "hercegesen": igazi lázadó, és úgy lop, mint egy profi. Ugyanakkor ravasz, és elég meggyőzően tud hazudni. Ezek miatt egyszer ő tűnik a legesélyesebbnek a versenyben, máskor meg a legesélytelenebbnek.
Közben egyre jobban megutáltam Tobiast és Rodent. SPOILER: Hiába bánja meg a végén Tobias a tetteit, attól még nem lett a szívem csücske.
Connert az elejétől kezdve gyűlöltem, és ezzel biztos nem vagyok egyedül. Azt hiszi, hazafias, amit csinál, és valójában megmenti a királyságot, meg jaj persze, neki nem kell a trón, de valójában nem más, csak egy gazember.


"- A karddal elboldogulsz?
- Persze. Főleg, ha az ellenfelemnél nincs."


Annak ellenére, hogy már a fülszöveget elolvasva is borítékolható a könyv vége, még így is tartogatott meglepetéseket. A kiszámíthatóság itt egyáltalán nem zavaró. Titkok és hazugságok lapulnak a felszín alatt, és igen, összetört a szívem, amikor Sage múltjáról olvastam.
A befejezés is tökéletes, nincs függővég, de kb ugyanazt érzem, mintha lenne: ide a következő kötetet!

Imogen
Egy ici-pici kis romantika is fellelhető a sztoriban, de nagyon kezdetleges. Egy Imogen nevű cselédlány rengeteget segít a főhősünknek, és közben mondhatni egész jól összebarátkoznak. És persze ott van a hercegnő is, Amarinda, aki a leendő király jegyese, tehát tulajdonképpen ő is a korona mellé jár a győztes fiúnak. Kíváncsi vagyok, vajon szerelmi háromszög lesz-e a dologból, vagy valami egészen más.

Imádtam Sage szemszögéből olvasni, sokkal jobb volt, mintha valami nyafogós kislány, vagy egy harcos amazon bőrébe kellett volna bújnom. Ugye már az előbb is írtam, hogy Sage született lázadó, nagyon makacs, de éles eszű is, aki mindig mások előtt jár egy lépéssel, és ezt imádtam benne. Ennek a stílusnak köszönhetően még a legeseménytelenebb részek sem unalmasak. Ráadásul képes magát az olvasót is becsapni, nem is egyszer!
Minimális leírás található csak a könyvben, viszont a párbeszédek zseniálisak.

Igazából mindenkinek csak ajánlani tudom, aki még nem olvasta. Főleg azoknak, akik éppen nem vágynak nagy romantikázásra, viszont szeretnének egy új kedvenc karaktert. Mert Sage garantáltan a szívetekhez nő, ahogy nekem is. :)

Történet: 5/5
Főszereplő: 5/5
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Sage

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése