2016. július 28., csütörtök

Becca Fitzpatrick: Black ice - Tükörjég

Britt Pheiffer felkészült, hogy hátizsákkal hódítsa meg a Teton-hegységet – arra azonban nem készült fel, hogy a gondolataiban még mindig kísértő exbarátja is csatlakozzon hozzá. Mielőtt Britt tisztázhatná magában, mit érez Calvin iránt, egy váratlan hóvihar miatt menedéket kényszerül kérni egy hegyi kunyhóban. A jóképű, segítőkész lakók azonban szökésben vannak. Túszul ejtik és arra kényszerítik Brittet, hogy vezesse le őket a hegyről. Britt tudja, életben kell maradnia, hogy Calvin megtalálja. A helyzetet tovább bonyolítja, amikor Britt rábukkan egy korábban itt elkövetett gyilkosságsorozat vérfagyasztó bizonyítékára – ami őt magát is célponttá változtatja. 
Azonban semmi sem az, aminek látszik, és mindenki titkolózik – még Mason, az egyik emberrabló is. A kedvessége zavarba ejti Brittet. Mason vajon ellenség? Vagy szövetséges?



Furcsa volt a Csitt, csitt után egy krimit olvasni Beccától, de sikeresen bebizonyította, hogy nem csak fantasy-t tud írni. Ezúttal egy különálló kötetről van szó, aminek nagyon örülök, mert már így is túl sok befejezetlen sorozatom van, amiknek mintha soha nem jutnék a végére.

Egy kicsit tartottam ettől a regénytől, mert még régebben utánanéztem a Goodreads-en, és ott jó sokan lepontozták. Számomra abszolút pozitív csalódást okozott, egy pillanatig sem untam, és bár a csavart a könyv közepe fele már sejteni lehet, ez egyáltalán nem vett vissza az élményből.


Főhősünk, Britt barátnőjével, Korbie-val együtt hátizsákos túrára készülnek a Teton-hegységben, csakhogy az utolsó pillanatban kiderül, hogy Britt exe, Calvin is csatlakozni fog, aki egyben Korbie bátyja is. Egy óriási hóvihar miatt a két lány elakad a kocsival útközben, így kénytelenek egy közeli kis kunyhóban segítséget kérni. Itt találkoznak Shaunnal és Masonnel, akik mindketten irtó jól néznek ki, ugyanakkor elsőre látszik, hogy valamit rejtegetnek. Nem is kell sokáig várni a bonyodalomra, a srácok túszul ejtik a két lányt, és kényszerítik Brittet, hogy vezesse le őket a hegyről. Kiderül az is, hogy valamilyen formában a fiúknak köze lehet néhány korábbi gyilkossághoz.


"Ha az emberrablás és a zsarolás nem válik be, biztosra veszem, hogy az ezoterikus elemzésből megélhetsz!"


A karaktereket nézve az abszolút kedvencem egyértelműen Mason. Egy pillanatig sem kételkedtem abban, hogy ő valójában jófiú, mégse tudtam hová tenni őt, mert hát jogos a kérdés, hogy akkor mégis mit keres itt? Mindenesetre imádtam ezt a titokzatosságot, ami körülvette őt, és hogy szép lassan egyre jobban megnyílik Britt és az olvasó előtt.
A főszereplővel végig együtt tudtam érezni, rengeteg mindenen kellett keresztülmennie, tetszett a jellemfejlődés, ami ezek során végbemegy benne. Bár van az a pont, amikor az olvasónak már nagyjából világos, hogy mi folyik itt, de a főszereplő még nem jött rá, és totál bizonytalan, na olyankor másznék be a regénybe, és legszívesebben megrángatnám, hogy "ébresztőőő!". Az viszont mindenképpen dicséretes, hogy nem egy életképtelen karakter, és a durva helyzetekben is képes feltalálni magát.
Korbie az elejétől kezdve irtó ellenszenves karakter, egyáltalán nem értettem, hogy Britt miért van jóban vele. Ez a folytonos versengés, meg féltékenység... Szerintem az ilyen ember nem igazi barát, nekem egyáltalán nem tűnt egészségesnek a kapcsolatuk. És nem csak Korbie részéről, mert az sem volt túl szimpatikus, amikor Britt elkezd flörtölni Shaunnal, pedig tudja, hogy bejön Korbie-nak.


Óriási pluszpont jár, amiért az írónő nem igazán hagy megválaszolatlan kérdéseket, így tulajdonképpen teljesen le van zárva a sztori. Elborzasztott, hogy mit tett, de ugyanakkor sajnáltam is egy kicsit, amikor kiderült, hogy ki a gyilkos. Totál beteg a karakter, de a múltjából világosan kiderül, hogy miért lett olyan, amilyen.
Nem mondom, hogy hibátlan könyv, mert nem mindenhol éreztem valósághűnek a sztorit, de megéri elolvasni. A vége már-már átmegy nyálas romantikázásba, de most még az sem zavart, csak örültem, hogy rendeződtek a dolgok.
Ja igen, a trailer pedig eszméletlen, mintha egy film előzetesét nézném! Különben nem is lenne rossz, ha filmet forgatnának belőle. :)

Történet: 4/5
Főszereplő: 4/5
Borító: 4/5
Kedvenc szereplő: Mason

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése