2016. augusztus 24., szerda

Olvasási szokások book tag

Naaagy pacsi és ölelés Orsinak, aki gondolt rám, és jelölt. Örülök neki, mert amúgy is rég volt már Book Tag az oldalon. Szóval muchas gracias, és persze azt is, hogy foglalkoztál vele, és összedobtad az angol és a magyar változat kombinációját. :) Szuper lett!

1. Van külön olvasókuckód?
Általában bevackolom magam az ágy sarkába, vagy a fotelomba, és ott olvasok.

2. Hogyan jelölöd, hogy hol tartasz a könyvben? Könyvjelzők, vagy papírfecnik?
Nálam minden lehet könyvjelző! Egy post it, egy karszalag valami buliról, egy képeslap, stb. Ami éppen először a kezembe esik, azzal jelölöm, hogy hol tartok. Persze könyvjelzőim is vannak, de fura módon ezeket ritkábban használom.

3. Mindig el kell jutnod egy fejezet végéig, vagy le tudod tenni bárhol?
Azért ez attól is függ, hogy mennyire izgalmas a könyv. Általában nem fontos, hogy eljussak a fejezet végéig, de persze amikor pont valami izgi történik, akkor muszáj tovább olvasnom.

4. Szoktál nassolni vagy inni olvasás közben?
Nem nagyon, max inni. Egy jó kávé, vagy egy bögre kakaó mellett imádok olvasni, de enni nem szoktam közben.


5. Szoktál zenét hallgatni, esetleg TV-t nézni?
Leginkább csöndben szeretek olvasni. TV-t alapból nem nagyon szoktam nézni, zenét meg max csak olyat hallgatok, amiben nincs ének, mert az eltereli a figyelmemet.

6. Egyszerre hány könyvet szoktál olvasni?
Pont jókor jött ez a kérdés, mert eddig mindig csak egyet olvastam egyszerre, mostanában viszont (nem tudom, miért) rákaptam arra, hogy többet is olvasok, egyszerre kettőt vagy hármat. Egyébként jobban szeretem egyesével átrágni magam rajtuk.

7. Otthon vagy máshol olvasol szívesebben?
Otthon. Máshol nem is nagyon szoktam, esetleg a metrón, vagy mondjuk olyan helyzetben, amikor várakoznom kell valahol. De akkor is otthon a legjobb, mert nem kell közben a megállókat is figyelnem, vagy ilyesmi.

8. Hangosan, vagy csak magadban olvasol?
Magamban. Nem igazán van kinek felolvasnom. :D

9. Szoktál előre olvasni, vagy kihagyni oldalakat?
Előre olvasni soha, az oldalakat max akkor hagyom ki, ha nagggyooon unalmas a könyv, és már végezni akarok vele. Bár olyankor is inkább azt csinálom, hogy gyorsan átfutok a szövegen, de nem olvasok el mindent, csak mondjuk a párbeszédeket, hogy gyorsabban haladjak, de azért tudjam, hogy mi történik a könyvben. De ezt csak akkor csinálom, ha tényleg nagyon unalmas.


10. Megtöröd a könyvek gerincét, vagy úgy vigyázol rájuk, mintha újak lennének?
Én nagyon vigyázok a könyveimre. A legtöbb úgy néz ki, mintha most hoztam volna a boltból, pedig van amit már többször is kiolvastam.

11. Szoktál írogatni könyvekbe, vagy kivagy a gondolattól is, hogy firkálj beléjük?
Na neeem, ezt tiltja a vallásom. :D

12. Olyan ember vagy, aki elhajítja a könyveket a szoba másik sarkába, ha idegesítő regényt olvas?
Nem. :) Maximum a tankönyveket dobálom, de az más, azokra nem vigyázok ennyire. Ha nagyon nem tetszik egy könyv, akkor is vigyázok rá, mert másnak attól még bejöhet, és akkor ne úgy adjam már oda neki, hogy tiszta gyűrött/szakadt. :D

13. Ha szembejön veled egy ismeretlen szó, azonnal rákeresel?
Legtöbbször a szövegkörnyezetből ki lehet találni, hogy kb mit jelenthet, de ha nem, és nagyon érdekel, akkor ráguglizok, igen.

14. Mit olvasol most?
Elkezdtem újraolvasni a Harry Potter sorozatot, és most tartok a második kötetnél. De közben akartam valami újat is olvasni, úgyhogy a másik könyv jelenleg J. Lynn: Wait for you - Várok rád.

15. Milyen könyvet vettél legutóbb?
Harry Potter and the philosopher's stone, mert szeretném angolul is elolvasni, és mert imádom a borítóját!


16. A sorozatokat, vagy az egyrészes köteteket szereted jobban?
Lassan mindenki a sorozatokat szidja, de én akkor is imádom őket. Ha nagyon tetszik a történet, a világ, a karakterek, stb, akkor felőlem lehet akárhány részes, mert nagyon nehezen szakadok el a kedvenc sztorijaimtól. Ettől függetlenül a függővégeket meg a várakozást (amíg ki nem adják a következő részt) én se bírom.

17. Van olyan könyv, amit mindig előrehozol, és szeretettel ajánlasz mindenkinek?
Általában a Battle Royale-t mondom, mert óriási hatással volt rám. Persze 10 éves kisgyerekeknek azért nem azt szoktam ajánlgatni.. :D
Emellett még Patrick Ness-t hoztam gyakran előhozni, mert úgy érzem, rá még nem figyeltek fel elegen (legalábbis nálunk), pedig érdemes.


Az én kihívottjaim ezúttal... *dobpergés*... Masni, Virág, és Pandalány. Remélem kitöltitek, és nektek is tetszeni fog. :)

2 megjegyzés:

  1. Szia!
    Örülök és köszönöm, hogy kitöltötted! :)
    A Harry Potter angol kiadása tényleg nagyon szuper! Barátnőm megvette az egészet egyben :D Én még válogatok a sok borító között.
    A Battle Royaleben csak az első harminc oldalig jutottam el. Az tetszett meg minden, nem tudom miért nem olvastam végig. Talán...., nem tudom, de mindenképpen sort fogok rá keríteni a közeljövőben. Mindenki annyira ajánlgatja. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^^
      Az egééészet? :O Ó, de irigylem most!
      Szerintem mindenképp olvasd majd el a BR-t, én is most tervezem majd újraolvasni. :)
      És én köszönöm! :3

      Törlés