2016. február 3., szerda

Könyves udvarlás book tag

Mialatt éppen készültem halálra unni magam ma délután (mondjuk máskor meg azért hisztizek, mert túl sok dolgom van, úgyhogy inkább befogom), rábukkantam erre a book tagre Gabó oldalán. Neki is álltam kitölteni, mert úgyis rég volt már tages bejegyzés a blogon.


Első fázis - Kezdeti vonzalom: Egy könyv, amit a borítója miatt vettél meg
Na szóval. Legtöbbször ez úgy működik nálam, hogy elolvasok egy könyvet (e-bookon vagy a könyvtárból), és ha tetszik, plusz még a borítója is szép, akkor megveszem, hogy később is elolvashassam és gyönyörködhessek benne. Ez volt például az Üvegtrón vagy A koronahercegnő (Párválasztó IV.) esetében is. Csak és kizárólag a szép borító még nem elég, hogy megvegyek egy könyvet, mert egyrészt nem vagyok ennyira tele pénzzel, másrészt meg már így se tudom hova rakni a kincseimet. :(

Második fázis - Első benyomás: Egy könyv, amit a fülszövege miatt vettél meg
Ilyen például Michael Grant: Köddé váltak című könyve. Már ezer éve epekedtem utána, és mindenképp meg akartam venni, eszembe se jutott, hogy könyvtárból hozzam ki, saját példányt szerettem volna, annyira tetszett a fülszöveg. A borító abszolút nem befolyásolt, hiszen egyszerű fekete, és csak a cím látható rajta. Végül aztán a moly-on cseréltem valakivel, úgyhogy azóta is ott csücsül a polcomon.

Harmadik fázis - Flört: Egy könyv, ami jól van megírva
Tahereh Mafi: Ne érints. Leginkább a feltűnően egyedi, már-már szépirodalmi írásmód miatt került ide, de a történet is remekül ki van dolgozva, a szereplőkkel együtt.

astreeeaneee:

I read books because I love them, not because I think I should read them -Simon Van Booy

Negyedik fázis - Első randi: Egy könyv, ami sorozat része, és annyira tetszett, hogy azonnal akartad a folytatásokat
Többek között Cassandra Clare Pokoli szerkezetek sorozatánál voltam így. A Végzet Ereklyéit is imádtam, de Az angyal-t olvasva annyira lenyűgözött a viktoriánus Anglia, nem is beszélve a szereplőkről (óó, Will *nyálcsorgatás*) hogy nem bírtam várni, rögtön akartam a folytatást.

Ötödik fázis - Késő esti telefonbeszélgetések: Egy könyv, ami miatt egész éjjel fenn maradtál
Ernest Cline: Ready Player One. Annyira tetszett a világ, amit az író nagy gonddal felépített, hogy nehezemre esett elszakadni tőle: mindenhová magammal vittem, és rendszeresen fenn maradtam késő estig, amíg ki nem olvastam. :)

Hatodik fázis - Mindig te jársz a fejemben: Egy könyv, amire sokat gondolsz/gondoltál:
Marie Lu Legenda trilógiájának, különösen az utolsó résznek, a Bajnoknak napokig a hatása alatt voltam. Máig az egyik kedvenc sorozatom, teljesen levett a lábamról.

b00kishfantasy:

Reading spot ❤

Hetedik fázis - Testi kontaktus: Egy könyv, ami olyan érzéseket keltett benned, amik tetszenek
Colleen Hoover: Szívcsapás. Gyönyörű történet imádnivaló karakterekkel, de ami a legjobban megfogott benne, azok a versek. A sztoriban ugyanis nagyobb szerepet kap a slam poetry. Imádtam a szereplők saját költeményeit, a vége pedig nagyon megható volt.

Nyolcadik fázis - Találkozás a szülőkkel: Egy könyv, amit ajánlanál a barátaidnak és a családodnak
Húúú, nehéz egyet választani, de legyen mondjuk Andy Weir: A marsi. E/1-ben íródott, és a főszereplőnek, Marknak annyira humoros és szórakoztató a stílusa, hogy még a száraz, tudományos dolgokat is érdekesen magyarázza el. Nagyon jókat nevettem, nem is beszélve magáról a történetről, ami egy csodálatos sztori a kitartásról és az összefogásról.


Kilencedik fázis - Gondolkodás a jövőn: Egy könyv vagy könyvsorozat, amit a jövőben újra szeretnél olvasni legalább egyszer:
Több ilyen is van. Most is éppen újraolvasós hónapot tartok, ugyanis sok-sok év után végre ismét belevetettem magam Darren Shan vámpíros világába, és imádom! A közeljövőben például szeretném újra elkezdeni Cassandra Clare-től A végzet ereklyéi sorozatot, J. K. Rowling Harry Potter köteteit és J. D. Salinger Zabhegyező című könyvét.

Tizedik fázis - Oszd meg a szeretetet: Kinek küldöd tovább a taget?
Mivel én is csak úgy találtam és elloptam, tőlem aztán bárki elviheti, aki szeretné kitölteni. :) És ezúton is köszönöm szépen a készítőjének.

2 megjegyzés:

  1. Érdekes psztlett ;) Én is elvinném, de szerintem a második pontra nem tudnék mit írni :'D Mindig borító alapján választok...
    Egyébként A marsival egyetértek, én is szívesen ajánlanám bárkinek. Mondjuk Cassandra Clare A Végzet Ereklyéi sorozatával nem igazán tudtam kibékülni a 3. kötet után, de a Pokoli szerkezeteket imádom! :D (most a 2. kötetet olvasom. A könyv vásárlásnál pedig én is sokszor úgy vagyok vele, mint te csak én általában leragadok ott, hogy online bámulom a kosaramat, hogy jééé! mennyire sok lett az összeg, és inkább csak új köteteket szerzek be. Amikkel sajnos nem sokszor van szerencsém, múlt évben nagyon rosszakat sikerült mind vennem, mind cserélnem :( De idei évben előrelátóbb voltam és kikértem sokak véleményét ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azért én is szoktam olyan könyvet venni, amit még nem olvastam, csak amilyen szerencsém van, legtöbbször én is rosszul választok. >.<
      A Végzet Ereklyéinek az első három kötete tényleg jobb, (kedvencem az Üvegváros) utána már valahogy nem volt az igazi. Az Mennyei Tűz Városa nekem például nagy csalódás volt.. De úgy érzem ideje lenne felfrissíteni az emlékeimet. :D
      A könyvvásárlásos dolog meg ismerős! :D Most van 30%-os akció a Libriben, miután beraktam mindent a kosárba online, én is csak néztem az összeget hogy "MIVAAAAN?" :DD
      Egyébként örülök hogy tetszett a poszt, köszi hogy leírtad a véleményedet! :)

      Törlés