2016. február 14., vasárnap

Anna Todd: After - Miután

Tessa igazi jó kislány. Egy rendes fiúval jár már évek óta, vannak tervei, ambíciói, és az anyja ügyel rá, hogy az élete a megfelelő irányban haladjon tovább. 
Aztán elsőévesként beköltözik az egyetem kollégiumába, és találkozik Hardinnal. Azonnal feltűnik neki a tetovált, piercinges fiú, aki angol akcentussal beszél, és mindenben különbözik attól, amit Tessa az addigi életében megszokott. 
Hardin rendkívül mogorva, sőt kifejezetten ellenséges vele, és a viselkedése miatt Tessának gyűlölnie kéne őt. Gyűlöli is, amíg egy este egyedül nem maradnak a fiú szobájában. Tessát megragadja a fiú sötét személyisége, és amikor megcsókolják egymást, olyan szenvedély támad fel benne, amilyet még sohasem tapasztalt. 
Hardin hol gyönyörűnek nevezi, hol egy szó nélkül eltűnik, mintha egyáltalán nem érdekelné. A nemtörődöm viselkedése és a gorombasága ellenére Tessa úgy érzi, ha sikerül mélyre ásnia, megtalálja az igazi Hardint a hazugságok felszíne alatt. Hardin újra és újra eltaszítja, de csak azért, hogy aztán még közelebb vonja magához. 
Tessának megvan a tökéletes barátja. Miért igyekszik ennyire legyőzni a saját sértett büszkeségét, és Hardin előítéletét a rendes lányok iránt? 
Talán azért, mert ez szerelem?


Jesszus, mi volt ez?!
Komolyan, olvastam már buta női főszereplőkről és hisztis srácokról, és a jókislány-rosszfiú páros sem ismeretlen már számomra, de ilyen durva érzelmi hullámvasútban még nem volt részem.

Oké, kezdjük talán azzal, hogy én tulajdonképpen csak akkor jöttem rá, hogy ez egy Harry Styles fanfiction, miután befejeztem a könyvet, ne nézzetek hülyének, pls. Igazából csak úgy hirtelen felindulásból kezdtem el olvasni, nem is nagyon tudtam, hogy miről szól, csak annyit, hogy ez egy romantikus sztori.
Nem igazán hallgatok One Directiont, nem rajongóként olvastam a regényt, úgyhogy ez nem nagyon befolyásol az értékelésben.

Természetesen a neveket megváltoztatták a történetben, de az eredeti fanfictionben nem csak Harry van jelen, mint állandó szereplő, hanem Niall, Zayn és Liam is. Ezek után, ha valaha belekezdek a második kötetbe, tutira az ő arcukat fogom magam elé képzelni... kár, pedig nekem határozott elképzeléseim voltak Hardin külsejét illetően. :D


"Hardin olyan, mint a drog. Elég egy kicsi belőle, és máris többre vágyom. Rabul ejti a gondolataimat, megszállja az álmaimat."


Magával a történettel nincs bajom, már persze azt leszámítva, hogy semmi eredeti nincs benne. Az egész egy nagy kliséhalmaz, a konfliktushelyzetek is nagyjából ugyanazok, mint az összes többi ilyen könyvben. Főhősünk egyetemre megy, ahol új emberekkel ismerkedik meg, természetesen találkozik a nagy Ő-vel is, és az élete fenekestül felfordul. Eleinte ugyan nem kedvelik egymást, de az olvasó már előre tudja, hogy ebből bizony szerelem lesz, aztán jön a hullámvasút: összevesznek, kibékülnek, összevesznek, kibékülnek... így megy ez a happy end-ig.

Főszereplőnk Tessa, egy okos, konzervatív, rendszerető jókislány, aki élete minden egyes mozzanatát előre eltervezi, és mindig azt teszi, amit az anyja parancsol neki. Két éve jár együtt a pasijával, Noah-val, de az esküvő előtt nem terveznek lefeküdni egymással.
Tessa az egyik legnagyobb hiba a történetben. Ritkán jön szembe velem egy ennyire naiv, önző, ostoba főszereplő. Már az elejétől kezdve irritált, és ugyan fejlődik egy kicsit, ahogy halad előre a sztori, de sajnos nem lesz kevésbé idegesítő. Egyszerűen utálom, amikor szeretnék egy kicsit elmerülni egy romantikus regényben, és jön egy ilyen birka lány, nulla önbecsüléssel, és megengedi, hogy egy pasi olyan dolgokat megtegyen vele, amit más, normális ember nem tűrne el. Utána persze néhány szép szó, és máris minden el van felejtve.

Hiába figyelmeztetik többen is főhősünket, Tessa csak megy a saját feje után, aztán csodálkozik, ha koppan egyet. Ráadásul csak azért, hogy féltékennyé tegye Hardint, képes saját magából is hülyét csinálni.
Amit pedig Noah-val csinált, arra szerintem nincs bocsánat, egyszerűen nem tudom felfogni, minek kellett visszakönyörögnie magát szerencsétlen pasihoz, miután megcsalta, csak hogy aztán megint megcsalja. A srác helyében én biztos rá se néznék többet, nemhogy még hívogassam, inkább örülnék, hogy megszabadultam tőle, meg az idióta, irányításmániás anyjától.
Komolyan, egész végig mindenki arról beszélt, hogy Tessa milyen kis ártatlan, közben meg ilyeneket csinál, megáll az eszem! :D


"Néha az ember azt hiszi, hogy ismer valakit, aztán kiderül, hogy nagyot téved."


Persze nem tagadom, minden lány számára vonzó lehet egy titokzatos pasi, de Hardin dühkitörései, hangulatingadozásai, erőszakossága, gonoszkodó megjegyzései és cselekedetei nem tették túl szimpatikussá a srácot. Brit akcentus, szexi tetkók... nem rossz, nem rossz, de erősen kétlem, hogy el tudnék viselni egy ilyen hisztigépet. Kellenek egy kapcsolatba kisebb-nagyobb viták, de nekem ez too much, komolyan, Hardin szerintem már orvosi eset.
Egy kicsit sajnáltam Tessát a könyv végén, de igazából csak magának köszönheti, hogy így járt. Elhitte, hogy képes volt megváltoztatni Hardint, de persze ez nem ilyen egyszerű.

Ezeket a "naaagy" barátokat sem értem (főleg Steph-et), hogy miért nem mondták el hamarabb Tessának, mire készül Hardin. De mondjuk azt sem értem, hogy ha meg a srác mellett állnak, akkor miért köpték be végül. Molly-t pedig legszívesebben felpofoztam volna, de hát ez már csak így megy, minden könyvbe kell egy rosszindulatú p*csa. :D

A Hardin családjáról szóló részek tetszettek, Karen és Landon nagyon aranyosak, Kenről meg egyelőre nem tudom, mit gondoljak. Talán ez volt az egyetlen, amit kedveltem Tessában, hogy újra összehozta Hardint a családjával, bár voltak részek, amik elég furán jöttek ki, főleg az elején, amikor véletlenül találkoznak a srác apjával, aki meghívja őket vacsorázni... Hardin elutasítja a meghívást, Tessa pedig kijelenti, hogy ő akkor is elmegy. Pedig nem is jártak, alig ismerték egymást, és Ken is csak azért hívta el, mert azt hitte, hogy Tessa Hardin barátnője. Ez így nekem furán jött le, de lehet, hogy csak én látom így a dolgot.

Egy idő után bizony unalmas lett, hogy főszereplőink másra sem képesek, csak veszekednek és kefélnek, a végén a sztori csúcspontja pedig előre kitalálható, és nem igazán lepi meg az olvasót, ami az utolsó oldalakon kiderül.

Ötletem sincs, mi a fene történhet még további 3 köteten keresztül. Van egy olyan tippem, hogy folytatódik a veszekedés-kibékülés-dugás sorozat, de azt hiszem, adok neki még egy esélyt, mert néha kifejezetten élveztem az olvasást. Ha úgy gondolok az egészre, mint egy fanficre, akkor nem olyan gáz. Rám meg aztán nem lehet mondani, hogy nem értékelem a próbálkozást, főleg, mivel én is rengeteg fanfictiont írtam már, de még csak befejezni sem tudtam egyet sem.

Egyébként a sztoriból elvileg film is készül, ami érdekes, mert gondolom a sztorit főleg a rajongóknak akarják eladni, és nem hinném, hogy maga Harry Styles játszaná a főszerepet, így viszont nincs sok értelme.

Történet: 3/5
Főszereplő: 2/5
Borító: 2/5
Kedvenc szereplő: -

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése