2016. január 18., hétfő

Fictional boyfriends, avagy Top 5 (+1) férfi szereplő

Létezik olyan könyvmoly, aki ne találkozott volna "a tökéletes pasi"-val egy könyvben? Igen, biztos neked is eszedbe jutott most valaki.. ;)
Szóval gondoltam egyet, és nagy nehezen sikerült felállítanom egy sorrendet. Persze ez csak az én saját véleményem, úgyhogy ne harapd le a fejem, ha nem találod itt a te személyes kedvenced nevét. Azért azt elárulom, hogy nehéz volt leszűkíteni a listát, amiben eredetileg csak az öt legnagyobb kedvencemet akartam megemlíteni, de egyszerűen nem éreztem igazságosnak, hogy kihagyjam azt a bizonyos +1 főt. Így is fájó szívvel hagytam ki jó pár olyan srácot, aki igazán a szívemhez nőtt olvasás közben. Na de nem rinyálok, lássuk a végeredményt!



1. Daniel Altan Wing (Day)
Könyv: Marie Lu: Legenda trilógia
Bár nehéz volt összeállítanom, azt már az első pillanattól kezdve tudtam, hogy ki lesz a lista élén. Lassan már két éve, hogy istenítem ezt a srácot, és akárhány lenyűgöző férfi karakterrel futok össze a könyvekben azóta, mégsem tudja senki letaszítani a trónjáról. Számomra ő az abszolút kedvenc, a tökéletes férfi szereplő. Marie Lu trilógiája egy csodálatos, de kegyetlen disztópikus világban játszódik, ami mentes mindenféle fantasy elemtől, így aztán talán kicsit fura, hogy egy olyan megrögzött fantasy rajongónak, mint nekem, az egyik legeslegnagyobb kedvence ez a könyv. Day a történet egyik főszereplője, akit úgy ismerhetünk meg, mint a Köztársaság egyik legkeresettebb bűnözőjét. De valójában ő egy csodálatos, tiszteletreméltó ember, akit csak a jó szándék vezérel. Az első oldaltól az utolsóig odavoltam érte. Kedves, önzetlen, humoros, erős, pozitív személyiség, aki bármit megtenne, hogy megóvja a szeretteit, egyszerűen semmit nem tudnék mondani, amit nem imádtam benne.


2. Will Herondale
Könyv: Cassandra Clare: Pokoli szerkezetek trilógia
Egy, a viktoriánus Angliában játszódó fantasy, fordulatokkal és romantikával fűszerezve. Mi lehet ennél jobb? Ó igen, ha az egyik férfi karakter maga a tökély benne! Na, ez lenne a Pokoli szerkezetek trilógia Will Herondale-je, akibe én menthetetlenül, pokolian belezúgtam, és totál megértettem, hogy mit eszik rajta a főszereplőnk, Tessa Gray. Jesszus, egy srác, aki jól néz ki, akinek a poénjaitól a földön fetrengek, és aki ráadásul könyvekből idéz! Egyértelmű, hogy dobogós helye van a listámon. Will sokáig sikeresen fenn tudja tartani az álarcát, a látszatot, hogy ő egy szívtelen dög, de valójában persze mind tudjuk, hogy egy szeretetre méltó, kedves srác. A kis titkai pedig csak még vonzóbbá teszik!


3. Aaron Warner Anderson
Könyv: Tahereh Mafi: Ne érints trilógia
Aki nem ismerné a sorozatot, annak most röviden vázolom a helyzetet. Van két srácunk: Adam, a kedves, védelmező, segítőkész, vicces srác. Minden lány álma, satöbbi. És van egy másik, Warner, aki egy nagyképű, hatalommániás, perverz kis pszichopata. Erre jövök én, a gyanútlan olvasó, és mi történik? Ahelyett, hogy Adam után csorgatnám a nyálam, mint minden normális ember, első pillanattól kezdve Warnernek drukkoltam, bár abban sem voltam biztos, hogy egyáltalán van-e akár 0,5% esély rá, hogy ő nyerje el a főszereplő csajszi szívét. Persze nem akarok itt spoilerezni, bár Warnerről elég nehéz úgy írnom, hogy ne áruljak el pár titkos infót... úgyhogy nála most kivételesen nem fogok itt ömlengeni. Komoly jellemfejlődésen megy keresztül a történet során, és nem igazán tudom, hogy ez jó döntés volt-e az írónő részéről. Ettől függetlenül még mindig dobogós helyen van nálam.


4. Daemon Black
Könyv: Jennifer L. Armentrout: Luxen sorozat
Oké, van olyan, akinek be kell mutatnom Daemont? Vagy egyáltalán létezik olyan könyvmoly, akinek nincs benne legalább a Top10-es listájában? Az ufo-srác rendkívül népszerű karakter lett az olvasók körében, nem véletlenül. Tipikusan olyan srác, akinek szívesen lennél a barátnője: szórakoztató, védelmező, jóképű, minden, amit csak akarsz. Nem csoda, hogy ennyien imádják a sorozatot. Egy igazi rosszfiú, és valljuk be, az olvasóknál az esetek 99%-ában mindig a rosszfiú a nyerő. Daemon perverz, de csak annyira, amennyire kell. Bunkó, de csak annyira, amennyire kell. Nem is nagyon kell mást mondanom, nyilván nálam is egyértelmű volt, hogy bekerül a Top5-ös listába... de sajna a negyedik helyre csúszott. Nem tudom, talán pont azért, mert túl tökéletes. Vagy talán azért, mert néha már soknak érzem a nyáladzást a karakter körül.



5. Robin Goodfellow (Puck)
Könyv: Julie Kagawa: Vastündérek sorozat
Csakúgy, mint Warnernél, itt is úgy éreztem, hogy az árral szemben úszok. Végig érezhető volt, ahogy az írónő arra akar rávenni, hogy szeressem, imádjam Asht, közben meg csak arra tudtam gondolni, hogy "kérlek kérlek, lécci Puckot válaszd!". Puck az a srác, aki megrekedt a barát-zónában, de annyi biztos, hogy az én szekrényajtóm mindig nyitva áll előtte. ;) Képes volt feldobni az egész sorozatot, fetrengtem a röhögéstől mindig, amikor csak megszólalt, imádtam a poénjait. Emellett sokkal kedvesebben bánt Meghannel, mint Ash, soha nem titkolta előtte az érzéseit, mindig felvidította, és akárhányszor elutasították, mindig kitartott a lány mellett. Azt hiszem, ez az utóbbi tette őt számomra igazán szimpatikussá, annyira, hogy bekerüljön a listámba.


+1. Todd Hewitt
Könyv: Patrick Ness: Chaos walking trilógia
Ő egy kicsit kilóg a sorból. Kevésbé népszerű, ha könyves pasikról van szó, de nekem kihagyhatatlan. A trilógia első kötetét olvasva még nem gondoltam volna, hogy ennyire a szívemhez fog nőni, sőt, még a második kötetnél sem hittem, hogy bekerülhet ebbe a listába... és mégis itt kötött ki. Az első részben csak egy pisis kölyök, akit kezdetben elítéltem azért, ahogy a kutyájával bánt. Mostanra már úgy gondolom, hogy ő egy csodálatos karakter, minden egyes kisebb-nagyobb döntését az befolyásolja, hogy megvédje a lányt, akit szeret. Minden, amit tesz, azt érte csinálja. Rengeteg borzalmat él át, de nem változik meg a hatására, és többször is elmondja, hogy nem akar rossz ember lenni. Eszméletlen, hogy mennyit fejlődik a karaktere a történet végére!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése