2016. április 19., kedd

Darren Shan: A vámpír herceg

Élethalálharc a Vámpírok Hegyének mélyén!
Az árulónak bélyegzett Darren Shan farkasszemet néz a halállal. Hiába szökött meg, a vér szava visszahívja. A Vámpírok Hegyén ugyanis véres leszámolásra készülnek a hatalomra éhes vérszipolyok. 
Vajon ki lesz az éjszaka ura? 
Tud-e fordítani Darren Shan az események menetén, vagy eljött a vámpírok több ezer éves uralmának vége? A Vámpírok Hegye trilógia ezzel lezárul – a történetnek azonban még nincs vége!


Több mint 2 hónap kihagyás után úgy éreztem, itt az ideje folytatni a sorozatot. Nem is tudnám megmondani, miért tettem félre, elvégre A Halál Próbái óriási cliffhangerrel végződött. Mondjuk az is igaz, hogy ez a kötet sosem volt a kedvencem, ami leginkább amiatt van, ami Kurdával történik.

"Gondold meg jól, kiben bízol meg. Még akit jó barátodnak hiszel, az is képes lehet arra, hogy eláruljon."

A vámpír herceg a sorozat hatodik kötete (azaz elérkeztünk a teljes sztori feléhez), és egyben a második trilógia befejező része.
A történet ott folytatódik, ahol az előző kötetben vége szakadt. Darrent magával sodorja a folyó, az életét csak a jó szerencséjének köszönheti. A víz kivitte a szabadba, ahol találkozik a farkasokkal, Amíg lábadozik, a falkával marad, de aztán (annak ellenére, hogy halálra ítélték) visszamegy a Vámpírok Hegyére, hogy figyelmeztesse a többieket a vérszipolyok támadására és leleplezze Kurdát. Mindeközben az áruló vámpír a herceggé avatására készül, úgyhogy Darrennek sietnie kell, ha meg akarja menteni a társait.

Ezúttal lassabban indul be a sztori, ami ugye Darren gyengélkedésének köszönhető, addig ugyanis nem tud visszamenni a hegyre, amíg a sérülései be nem gyógyultak, így muszáj a farkasokkal maradnia. Néhány rész nekem egy kicsit fura volt, például mikor az anyafarkas tejét itta (különben emiatt az író is aggódott - azt hitte, a szülők majd ki fognak akadni, hogy a gyerekek ilyeneket olvasnak).
Aztán végre Darren visszatérésével beindul a cselekmény, és onnantól kezdve nincs megállás. A vámpírok összecsapnak a vérszipolyokkal, és sajnos a csata során elveszítünk egy karaktert - ez amúgy engem is meglepett, nem is emlékeztem rá. Persze túl szép lett volna, ha minden olyan simán megy, és mindenki túléli a harcot.

Leginkább azokat a részeket szerettem, amikor Kurda és Darren ügyét tárgyalták. Végre megérthetjük, hogy mit miért tett az áruló vámpír, és megtudhatjuk, hogy végül visszavonják-e Darren halálra ítélését. Nagyon sajnáltam Kurdát, én meg tudtam őt érteni, ugyanakkor a helyében valószínűleg inkább megpróbáltam volna beszélni a hercegekkel, mielőtt magánakcióba kezdek (SPOILER:) és hát ugye a folytatásokat ismerve nem kell teljesen elbúcsúznunk tőle.

A vége nekem valahogy túl giccses, elég hihetetlennek tűnik, hogy a szigorú vámpírok, akik készek voltak simán megölni egy gyereket, most (SPOILER:) lazán herceggé avatják Darrent. Egyrészt túl tapasztalatlan egy ilyen feladathoz, nagyon keveset tud még a vámpírok világáról, másrészt ő maga is csak félig vámpír. De hát nyilván nem kell véresen komolyan venni ezt a sorozatot, nem felnőtteknek írták... :)

Történet: 4/5
Főszereplő: 5/5
Borító: 2/5
Kedvenc szereplő: Mr. Crepsley, Darren

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése