2015. január 3., szombat

2014 kedvenc könyvei

Bár kicsit elkéstem ezzel a bejegyzéssel, de szeretném veletek megosztani, melyek azok a 2014-ben (magyar nyelven) megjelent könyvek, amik a legjobban tetszettek. Mondjuk itt megjegyezném, hogy nagyon sok, ebben az évben kiadott könyvet nem olvastam el, inkább régebbieket vettem elő. Néhányat (Tűzpróba, Ötödik hullám, Vaspróba) sikerült megszereznem, de végül mégsem olvastam el, amit így utólag eléggé bánok, de mindegy, hamarosan előhalászom őket. :)

Szóóóóval, rövid kis könyvajánlók következnek:


1. Marie Lu: Champion (Legenda III.)
Mindig nehéz elbúcsúzni egy jó sorozattól, de a Legenda esetében különösen rossz érzés volt. Ritkán sírok olvasás közben, de itt most pontosan ez történt, egyszerűen nem bírtam ki, hogy ne bőgjek az utolsó oldalakat lapozgatva. Day az abszolút favoritom, a legnagyobb szerelmem az összes férfi karakter közül, akikről valaha olvastam. June pedig olyan számomra, mint egy példakép. Ha többet akarsz olvasni a befejező kötetről, IDE kattintva megteheted, ugyanis már írtam róla a blogon. :)




2. Dan Wells: Romok (Részlegesek III.)
Talán egy normális ember nem egy ehhez hasonló disztópiát vitt volna el magával egy tengerparti, családi nyaralásra, én mégis így tettem. Annyi biztos, hogy amíg mások 20 perc alatt bealudtak a több órás repülőúton, én már mind a húsz körmömet lerágtam az izgalomtól. Aki nem ismerné a Részlegesek sorozatot, azonnal keressen rá, mert kihagyhatatlan! A legkidolgozottabb disztópia, amit eddig olvastam. Nincs tele nyáladzással, viszont annál több az akció, a szereplők csodálatosak, ez a lezárás meg... tökéletes.



3. Cassandra Clare: Mennyei tűz városa (A Végzet Ereklyéi VI.)
A sorozat második legjobb kötete szerintem, bár ebben benne van az is, hogy megjelennek a Pokoli szerkezetekből ismert szereplők is, akiket talán egy icipicit jobban bírok, mint Claryéket. Tény, hogy vannak hibák a könyvben, több izgalomra számítottam, a vége pedig durván kiszámítható, mégis a hatása alatt vagyok, és örülök, hogy az Üvegváros után nem lett vége a sorozatnak.




4. Leigh Bardugo: Árnyék és csont (The Grisha I.)
Imádok a könyvekben új világokat megismerni, és az írónő ezzel a kötettel megadta nekem, amire már régóta vágytam. Imádtam, annyira különleges az egész, egyszerűen elvarázsolt. Alina tökéletes főszereplő, Mal is szerethető, na de az Éjúr... uuuh! *.* Az egyik legérdekesebb szereplő, akiről olvastam. Nem is akarok tovább nyáladzani, ezt a könyvet mindenkinek csak ajánlani tudom. :)






5. Jennifer L. Armentrout: Origin (Luxen IV.)
Róla már írtam nemrég a blogon, az Opál utáni kisebb csalódás után jó volt ezt a kötetet olvasni. Végre igazán beindulnak a dolgok, tele van izgalommal, és bár vannak benne hibák, valamint pár dolog nem igazán tetszett, azért még így is imádom a sorozatot. Erről a könyvről bővebben is olvashatsz IDE kattintva. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése