2015. március 9., hétfő

Bookworm Book Tag

Tekla oldaláról hoztam ezt a taget, miután elolvastam, és megtetszettek a kérdések. Gondoltam, már úgyis elég rég volt ilyen bejegyzés.. hm.. most visszanéztem, és még csak a Tea Book Taget töltöttem ki. Pedig én imádok kérdésekre válaszolni, főleg ha könyvekről van szó. Na mindegy, lényeg a lényeg, kitöltöttem, és nagyon jó kérdések voltak, úgyhogy köszönöm a fordítást. :)


Emlékszel, hogyan szeretted meg az olvasást?
Konkrétan hogy hogyan és mikor kezdődött az olvasás iránti rajongásom, azt nem tudnám megmondani. Szerencsére könyvszerető családom van, szóval karácsonyra, szülinapra, stb. gyakran könyveket kaptam. Aztán egy idő után volt egy ilyen "törés", vagy nem is tudom, hogy mondjam, de a lényeg, hogy akkor egy ideig alig olvastam, egyszerűen csak más dolgok foglalkoztattak. Ez olyan 14-15 éves koromban kezdődött, de aztán valahogy megint visszataláltam a könyvekhez, és azóta a szabadidőm elég nagy részét olvasással töltöm.

Általában hol olvasol?
Hát leggyakrabban persze itthon. :D Ágyban, a fotelban, az íróasztalomnál, vagy nyáron szeretek kiülni az ablakpárkányomra, szerencsére elég nagy hely van ott, és pont kényelmes. Utazás közben is szeretek olvasni, a buszon vagy a metrón, illetve ha mondjuk az orvosi rendelőnél várakozni kell, vagy ilyesmi.
Egyszerre szigorúan csak egy könyvet olvasol, vagy több is jöhet egyidejűleg?
Általában csak egyet olvasok egyszerre. De ha nehezen haladok vele, vagy nagyon unom, akkor újba kezdek.

Melyik a kedvenc műfajod?
Nem igazán szeretek egyet kiemelni, de ha muszáj, akkor a fantasy-t mondanám.

Van olyan műfaj, amit a világért sem olvasnál?
Nincs, elég nyitott vagyok.

Van kedvenc könyved?
Elég sok könyvre mondom azt, hogy a kedvencem, és folyamatosan bővül a lista. :D

Melyik a leghosszabb könyv, amit valaha olvastál?
George R. R. Martin: Trónok harca. (926 oldal)

Milyen könyvet vettél utoljára?
Dan Wells: Nem vagyok sorozatgyilkos című könyvét. Már olvastam régebben, de mindenképp meg akartam szerezni, mert tetszett, és tervezem, hogy újraolvasom.

A könyvtári vagy a saját könyveket szereted jobban?
Ha egy könyvtári és egy saját könyv közül kell választanom, hogy melyiket olvassam előbb, legtöbbször a könyvtárit választom. De mégis a saját könyveimet szeretem jobban, mert jó érzés úgy olvasni egy könyvet (főleg ha tetszik), hogy tudom, hogy nem kell visszavinnem, hanem olvasás után kirakhatom a polcomra. :)
Jelenleg mit olvasol?
Julie Kagawa: The Iron Doughter - Vashercegnő.

Hol veszed a könyveidet?
Általában a neten rendelem őket, de persze néha benézek egy-egy könyvesboltba. Csak ott mindig elcsábulok és ott hagyom az összes pénzem. :(

Előrendeltél már valaha könyvet?
Igen.

Hány könyvet veszel havonta?
Mostanában már keveset, úgy 2-3 darabot max. Igyekszem visszafogni magam, és inkább a könyvtárból hozom haza a könyveket, aztán ha valami, amit olvasok, nagyon megtetszik, csak azt veszem meg.

Mit gondolsz az antikvár könyvekről?
Nem nagyon járok antikváriumba, de néha szoktam venni használt könyveket a molyon. Szeretem a régi könyveket. :)

Egymás mellett tartod a már elolvasott és a még elolvasásra váró könyveidet?
Igen. És a könyvtáriakat is, amiket éppen nem olvasok. És a másoktól kölcsönbe kapott könyveket is. Elég nagy a káosz a polcomon. :D

Az összes könyvedet el akarod olvasni, ami a magánkönyvtáradban van?
Hm, nem mindet. Van például olyan, amiről már most tudom, hogy nem fogom elolvasni soha.

Mit csinálsz azokkal a könyvekkel, amik a polcodon sorakoznak, de tudod, hogy soha az életben nem olvasod el őket újra?
Hát, eladom/elajándékozom őket, ha nekem már nem kell. Ha meg nincs hozzá szívem, akkor bedobozolom és elrakom őket, mert kell a hely az új, elolvasásra váró könyveknek.

Adományoztál már könyvet?
Igen, karácsonykor szokott lenni ez a Cipősdoboz akció, olyankor mindig csomagolok könyvet is a dobozba. :)

Volt már könyvstopod?
Nem. :)

Mit gondolsz, szerinted túl sok könyved van?
Nem hiszem. Valójában nincs olyan sok könyvem, legalábbis egy hozzám hasonló könyvmolyhoz képest. Egyébként nem gondolom, hogy létezik olyan, hogy "túl sok könyv". :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése