2016. március 3., csütörtök

Szabó Tünde: Balla Adrienn 1. - Az alibi

A cseppet sem átlagos természetű Adrienn, a Bébé tizenegyedikes diákja egy nap borítékot talál a küszöbön. A benne lapuló pendrive Adrienn osztálytársa, Balázs eltűnésének nyomozati anyagát tartalmazza, vagyis annak egy részét.
A helyes, de szemétkedésre hajlamos Balázs pár hónappal korábban lelépett otthonról, mindenki szerint azért, hogy megszabaduljon utált szüleitől.
Adrienn az újonnan felfedezett tények nyomába ered, miközben egyéb gondja is akad. Egyik este a parkban rajtakapja romantikus értelemben foglalt osztálytársát, Katát, a suli fenegyerekével, Janóval.
Másnap egy lány az évfolyamról megvádolja Janót, hogy leütötte és kirabolta, Adrienn viszont tudja, hogy ez képtelenség. Ki kell derítenie az igazságot, bár ellenségeinek száma egyre szaporodik.



Azt hiszem, kicsit bezavart, hogy egy ifjúsági könyvről van szó, és egy kamasz lány szemszögén keresztül olvasom a történéseket. Így a nyomozós szálat nem is vettem túl komolyan, szóval valószínűleg ezért van, hogy a könyv végén elég sok dolgot nem értettem.
A másik, hogy rengeteg a szereplő. Jó, hogy van az elején egy rövid kis útmutató arról, hogy ki kicsoda, mert többször is vissza kellett lapoznom oda.

Főszereplőnk, Balla Adrienn egyszerre két bűnténybe is belekeveredik.
Első körben kap egy névtelen levelet, amiben egy pendrive lapul. Kiderül, hogy néhány hónappal ezelőtt eltűnt osztálytársa, Balázs e-mailes levelezéseit és híváslistáját tartalmazza. Azt azonban nem nagyon érti, miért ő kapta a pendrive-ot, miért nem Balázs barátai, hiszen őt semmilyen kapcsolat nem fűzi a sráchoz, azon kívül, hogy egyszer korrepetálta őt töriből...
Nem sokkal ezután Adrienn meglátja Katát és a balhés Janót a parkban, ahogy egymást ölelgetik. Ezzel még nem is lenne akkora baj (leszámítva, hogy Katának pasija van..), ha másnap nem vádolnák azzal Janót, hogy leütötte és kirabolta Gyöngyit az utcán. Adrienn azonban tudja, hogy nem lehetett a srác, hiszen ő látta, hogy előző este Katával volt.
Miután senki nem hisz neki, eldönti, hogy nyomozni fog az ügyben.

Tulajdonképpen minden van benne, ami egy ifjúsági könyvhöz kell, leszámítva a szerelmi szálat. Mindenki kavar mindenkivel, csak Adrienn nem. Bár Márkban láttam a lehetőséget, és még az is megtörténhet, hogy a folytatásban lesz valami...

A főszereplő, Adrienn szimpatikus volt. Meglepő, hogy egy ilyen kamaszos regénynél ezt mondom, de egyáltalán nem idegesített, sőt. Végre egy szereplő, aki használja a fejét, és logikusan tud gondolkodni. Csodáltam a kitartását, hogy még amikor senki nem hitt neki, ő akkor sem futamodott meg. Segít Janónak tisztázni magát, még akkor is, ha nincsenek túl jóban, és a srác bunkón viselkedik vele. Bár néha az volt az érzésem, hogy olyan dolgokba is beleüti az orrát, amik nem rá tartoznak, azért tudom, hogy csak a jó szándék vezérelte.

Itt van még a lány legjobb barátja, Karesz. Egy kicsit beképzelt, lekezelő, szarkasztikus, de én imádtam, és jókat nevettem a párbeszédeiken. Egy kicsit gyanús, hogy Karesz többet is akarna Adrienntől, csak nagyon rosszul mutatja ki, állandóan beszól neki, és bosszantja, ahogy az oviban szokás.
A tesójáról, Márkról szívesen olvastam volna többet (mondjuk ha már itt tartunk, Janóról is).

Eléggé megdöbbentett Adrienn múltja, és az, hogy ki is az apja, erről remélem azért még kapunk pár infót. És ugye a pendrive dolog is itt van még, amit egyelőre nem sikerült megfejteni, meg Zsidai Dóra, Balázs, az új pendrive, stb, úgyhogy valamikor biztos folytatom majd a sorozatot.

Nehezen rázódtam bele, sokszor belezavarodtam, de összességében jó volt, érdekesek a karakterek és szerintem hűen tükrözik a mai kamaszokat. A Kiserdős részeket külön imádtam, mert nálunk is van egy Kiserdő, ahova régebben mindig kijártunk, bár az nincs tele csövesekkel.
Elviseltem volna egy kicsivel több infót a szereplőkről, például még most se tudom, hogy néz ki Adrienn, mert sehova nincs leírva, maximum annyi, hogy barna hajú.


Történet: 4/5
Főszereplő: 5/5
Borító: 5/5
Kedvenc szereplő: Adrienn, Karesz, Márk

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése