2014. december 20., szombat

Rick Riordan: A villámtolvaj

Több oka is van annak, hogy nem olvastam előbb ezt a sorozatot. Nem egyszer szemeztem vele a könyvtárban, könyvesboltban, mivel elég sokan ajánlották, de valahogy mindig túl gyerekesnek gondoltam. Azok közé tartozom, akik előbb látták a filmet és csak utána olvasták, de igazából alig emlékszem belőle valamire, még a szereplők arcát se tudnám felidézni (oké, oké, Logant nem felejtettem el). Egyelőre nem tervezem újra megnézni a filmet, mert valami eget rengető bugyutaság lehetett, ha ennyire nem maradt meg belőle semmi. Na de a könyv annál jobb volt! Nem szabad a film alapján ítélkezni.

Leírás:
A tizenkét éves Percy Jacksont eltanácsolják az iskolából. Megint.
Bármennyire igyekszik, úgy tűnik, képtelen távol tartani magától a bajt. De tényleg szó nélkül végig kell néznie, ahogy egy kötekedő kölyök molesztálja a legjobb barátját? Tényleg nem szabad megvédenie magát az algebratanárnővel szemben, amikor az szörnyeteggé változik és meg akarja ölni? Természetesen senki nem hisz Percynek a szörny-incidenssel kapcsolatban; abban sem biztos, hogy magának hisz. Egészen addig, amíg a Minótaurusz be nem kergeti a nyári táborba.
Hirtelen mitikus lények járkálnak ki-be a lakokba, és Percy görög mitológia könyve megelevenedik. Rájön, hogy az olimposzi istenek a huszonegyedik században is élnek. Sőt, ami ennél is rosszabb, felbosszantotta őket: Zeusz villámát ellopták, és Percy az első számú gyanúsított.
Percynek mindössze tíz napja van arra, hogy megtalálja és visszaadja a Zeusztól ellopott holmit, és békét teremtsen a háborúságban álló Olimposzon.

Én tulajdonképpen nem rajongok különösebben a görög mitológiáért (úgy értem tök jó meg minden, de ennyi), de most egész érdekes volt erről a témáról olvasni. Bevallom, ezzel kapcsolatban kicsit szegényes volt a tudásom. Elég sok dolgot megtudtam vagy felelevenítettem. Ráadásul kapunk egy kislexikont is, tele görög mitológiai nevekkel és kifejezésekkel.

Egyébként zseniális az ötlet, már csak azért is, mert nagyon könnyen meg lehet így tanulni a görög istenekkel kapcsolatos dolgokat. Ha lenne gyerekem, aki pont erről tanul a suliban, tuti elolvastatnám vele.

Már az első oldaltól kezdve olvastatja magát, sehol egy unalmas rész. Az események nagyon gyorsan pörögnek, de nekem ez nem volt baj, legalább nem untam el magam. Igaz néha eléggé kiszámítható, a végén a csavar pedig nem igazán lepett meg (és nem azért, mert láttam a filmet, abból tényleg nem emlékszem semmire). Ja igen, a félvér táboros részeket imádtam.

Nem csak az izgalmak miatt szerettem olvasni, imádtam Percy humorát is. Bár sokszor egyáltalán nem úgy viselkedett, mint egy 12 éves gyerek, inkább olyan 15-16 évesnek képzeltem el.

Az istenek... hm. Lehet fura vagyok, vagy nem tudom, de végig úgy képzeltem el őket, ahogy a Herkules rajzfilmben néztek ki. Főleg Hádészt.

Kicsit a Harry Potterre is emlékeztet a sztori, főleg a három jó barát miatt: a stréber csajszi (Annabeth), a "kicsit béna, de totál szerethető" srác (Grover), és Percy is sok esetben hasonlított Harryre.Aztán ott van még a Félvér tábor --> Roxfort, az istenek --> varázslók, és hogy az egyszerű emberek mit sem sejtenek az egészből, stb. De ez csak észrevétel, amúgy egyáltalán nem zavart olvasás közben a hasonlóság.

Azért persze voltak hibák. Azt már mondtam, hogy Percy túl érett a korához képest. Viszont szinte hihetetlennek találtam, hogy lehet valaki ennyire hülye, hogy amikor ordít a dolgokról hogy CSAPDA, ő halálos nyugalommal belesétál. Nem egyszer, nem kétszer, többször is. Az istenek pedig nem túl ijesztőek, sőt néhol már a fejemet fogtam, hogy a francba alázhat le így egy 12 éves kisgyerek egy olyan istent, mint Árész?

Mindezek ellenére egyértelmű, hogy folytatni fogom a sorozatot, mert már most imádom. Sokat gondolkoztam azon, hogy megadjam-e a történetre a max pontot, eleinte nem akartam, de végül úgy döntöttem, megérdemli. Bármilyen korosztálynak ajánlanám, nem csak gyerekeknek, bár kicsit sajnálom, hogy nem kisebb koromban olvastam, akkor még jobban tetszett volna, talán még a kedvencem is lenne. Most úgy vagyok vele, hogy olvastam már jobb könyveket is, de annyira hangulatos és szerethető, hogy már rohanok is a következő részért.

Bár nem tökéletes, azért Percy is megérdemli az 5 pontot. Jókat nevettem rajta, együtt éreztem vele, és abszolút kedvelhető.

Történet: 5/5
Főszereplő: 5/5
Borító: 4/5
Kedvenc szereplő: Percy

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése