2015. október 14., szerda

James Dashner: Halálkúra

A Tűzpróba után úgy tűnik, az őrült hajszának vége. De Thomas biztos benne, hogy nem bízhat a VESZETT-ben. Hiába állítják, hogy nincs több megtévesztés, hogy a Próbák nyomán már minden szükséges információt megszereztek, és most Thomas és társai visszakaphatják az emlékeiket, hogy végrehajthassák az igazi küldetésüket. A csapat tagjaitól várják ugyanis, hogy létrehozzák az emberiséget fenyegető halálos vírus ellenszerét. Csakhogy Thomas sokkal több mindenre emlékszik, mint a VESZETT vezetői hinnék. Hazugságokkal többé nem mennek semmire. Ám a dermesztő igazság jóval veszélyesebb, mint azt Thomas valaha gondolta volna. A csapat újabb gyilkos kalandra vállalkozik, hogy kifürkéssze a VESZETT legnagyobb titkát. Menekülésük során tomboló Buggyantakkal és profi fejvadászokkal kell megküzdeniük, majd egy titkos szervezet csap le rájuk. Milyen árat kell fizetniük azért, mert a saját kezükbe vették a sorsukat? Túlélheti-e vajon bárki a Halálkúrát?


A Halálkúra az egyik kedvenc sorozatom, a (nem véletlenül) népszerű Útvesztő trilógia befejező kötete, így aztán próbáltam addig húzni az olvasását, ameddig csak lehetséges. Csak aztán beszereztem az előzménykötetet, és a Halálkúra utolsó 150 oldalát sikerült szinte egyszerre befalnom, hogy aztán belekezdhessek a Halálparancsba. ^^"

Sajnos az a helyzet, hogy egy kicsit csalódtam. Az előző két kötet azonnal kedvenc lett nálam, míg a harmadiknál végig valami hiányt éreztem.
A szereplők folyamatosan jönnek-mennek, az emberek hullanak mint a legyek, folyik a vér, szóval akció az van rendesen, de közben valahogy nem kapunk elég információt. Rengeteg kérdés megválaszolatlan marad, a lezárást pedig nem is nevezném lezárásnak, az író inkább az olvasó fantáziájára bízza a befejezést. Az ilyesmit egyszerre imádom és utálom, de azért én imádkozom, hogy Dasher írjon még egy kötetet arról, hogy mi történik a túlélőkkel a jövőben. Mert az úgy oké, hogy az immúnisokkal mi lett, de mi van azokkal, akik még nem kapták el a fertőzést, viszont nem immúnisok?

Egyébként hozza a megszokott szintet, végig izgalmas, sehol sem unatkoztam, és végül is néhány fontos kérdésre azért sikerül választ kapnunk. De a vége mintha egy kicsit el lenne kapkodva. Valami nagy durranást vártam, de nem kaptam meg.


(Spoileres részek következnek, csak ennek tudatában olvasd tovább!)


Igazából onnantól kezdve, hogy Newt meghalt, már nem nagyon zökkentett ki semmi, nekem az a rész volt a mélypont. Persze sejthető volt, hogy Dashner valamelyik srácot el fogja venni az olvasóktól, de miért pont őt? Miértmiértmiért? Ahogy kimondták, hogy Newt nem immúnis a fertőzésre, már gondoltam, hogy ez lesz, mégis az utolsó pillanatig drukkoltam, hogy valahogy megmeneküljön. Az a bizonyos levél viszont nem okozott nagy meglepetést, szerintem egyértelmű volt, hogy mi lesz benne.
Teresa halála ehhez képest semmi volt, kb csak vállat vontam, és olvastam tovább. Az ő karaktere nem volt túl szimpatikus a Tűzpróba óta. Bár mondjuk azt nem értem, mi szükség volt az ő halálára, de így legalább Thomasnak nem kellett azon agyalnia a végén, hogy kit válasszon: Brendát vagy Teresát. Hú, oké, ez gonosz volt.
Szóval Dashner elvett tőlünk pár szereplőt ebben a részben is, viszont valakit visszahozott... kimondhatatlanul utáltam Gally-t az Útvesztőben, de most tetszett, hogy jófiú lett belőle.

Thomas.. hm. Nem minden döntésével értettem egyet. Például azt értem, hogy miért nem bízik a VESZETT-ben, minden oka megvan rá, de a helyében azért inkább visszakértem volna az emlékeimet. Végül is semmi baj nem történt azokkal, akik visszakapták az emlékeiket, szóval tök fölösleges volt elutasítania az ajánlatot..
Nem teljesen volt tiszta, hogy most akkor utálja Teresát, vagy szereti, mert ez tulajdonképpen két percenként változott. Nem rajongok Teresáért, elég ellenszenves lett a második kötet után, de ha úgy vesszük, Brenda is ugyanúgy kihasználta Thomast és hazudott neki, szóval ő se sokkal jobb, de őt mégsem utálta miatta... Hol ebben a logika?

Azért arra kíváncsi vagyok, milyen lesz a Halálkúra a mozivásznon, elvégre már a Tűzpróbánál is kb csak 10%-ban egyezett a könyv és a film tartalma. Ami nem baj, mert legalább nem tudom előre mindig, hogy mi lesz  a következő jelenetben, de azért érdekelne, hogy mit fognak ebből kihozni.

Rengeteg kérdésem van még. Hová kerültek a végén az emberek, mi volt az a biztonságos hely? Mitől voltak egyesek immúnisak a fertőzésre, míg mások meg nem? Végül sikerül-e gyógymódot találni a vírusra? Mi lesz azokkal az emberekkel, akik még nem fertőzöttek, de nem is immúnisak, velük ki foglalkozik?
Szóval igen, messze nem volt ez így tökéletes. Értem, hogy nem lehet minden problémát megoldani, de ez így annyira... befejezetlen. Thomas és a többi immúnis elmenekült, de még ott van kint egy csomó ember, akik ugyanúgy veszélyben vannak.


Kíváncsi vagyok, hány kérdésemre fogok választ kapni a Halálparancsban..
Egy kicsit csalódtam, más befejezést képzeltem el a trilógiának, de azért még mindig szeretem, és sajnálom, hogy vége. Most olvasom az előzménykötetet, és már várom, mi lesz a filmben. :)


Történet: 4/5
Főszereplő: 3/5
Borító: 4/5
Kedvenc szereplő: Newt, Minho

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése